De baas spelen is bevallen:P - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu De baas spelen is bevallen:P - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu

De baas spelen is bevallen:P

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 Juli 2007 | Noorwegen, Stordal

Heihei allemaal!

Hier weer een berichtje uit Noorwegen!De afgelopen 3 dagen zijn goed verlopen. Dinsdag was echt oersaai! Heb de hele dag niks te doen gehad.. en heb veel gelezen.. En af en toe wat staan praten met mensen van de camping.. Dinsdagavond was het echt op en top rotweer! Keiharde regen en de straten stonden blank! En alle hutten zaten al vol, en nog om 22.15 uur kwamen er mensen voor plekken.. Die dus zo laat nog in de stromende regen hun tentje moesten opzetten.. ahhh! Ook hadden er Russen een hut gereserveerd voor die avond.. maar die waren er om 22.00 nog niet en dan gaan we dicht.. maar iedereen bleef komen.. dus ik uiteindelijk die hut aan Duitsers gegeven..en toen kwam er ineens nog een auto.. en mijn hart begon al sneller te kloppen.. ik dacht: Toch geen Russen!!! En gelukkig, ze kwamen uit Zweden..pff.. weer geluk! Nou toen moest ik nog de hond uitlaten.. normaal is het licht.. maar door dat noodweer was het zelfs "donker" geworden.. in Nederland zouden we het schemer noemen:P

Ook nog wat leuke pleeavonturen meegemaakt.. Woensdag begon ik weer vroeg, 6.30 al 4 dagen, heerlijk!:P En ik was in de damestoilet aan 't schoonmaken en een Spaanse vrouw was net naar de wc geweest, en die ging ik net schoonmaken.. En ik had niks door.. en ineens bedenk ik me; HUH? wc-bril omhoog? Vrouwentoilet? Dat klopt niet helemaal hahahaha! Maargoed, wat 't geweest is? haha..misschien had ze dr eigen wc-bril mee:P
Ook is het 's ochtends heerlijk in die plee.. ehum.. Dat zijn natuurlijk al die mensen die het de hele nacht op hebben moeten houden.. dus soggens hoor je de meest vreemde geluiden uit de hokkies komen.. jakkie! Maargoed.. nu genoeg vieze pleeavonturen waar jullie steeds op reageren! haha!

Verder heb ik me goed vermaakt de laatste dagen.. Ik heb alle lakens etc gewassen, en gestreken.. Wat een rotwerk zeg, 12 dekbedhoezen strijken en opvouwen..was zo'n 2 uur bezig haha! Maar, de tijd vloog wel! Ook moest ik nu Noren die alleen Noors spreken natuurlijk in 't Noors helpen..dus ik steeds met het grote Van Dale woordenboek alles opzoeken en aanwijzen..beddengoed etc.. haha.. Ken de bladzijdes nu waar ik moet zoeken.. beddengoed is iets van sengetØy..dat kan ik echt niet onthouden hoor..

Ook gister nog wat leuks meegemaakt. 's Middags kwam er een man met zijn vrouw (Noren) en begonnen: I will buy a camping! Dus ik zeg, nou leuk! En hij weer: I will buy this! Dus nu dacht ik: Ja, leuk.. maar de camping is al verkocht.. Dus ik zeg dat.. zegt die man: No no no, it was in the paper today! Dus ik dacht.. nou lekker, hoe lul ik me hier uit? Dus ik de krant gezocht.. en hem laten opzoeken.. Stond er bij advertenties: Caravan te koop, 7000kr, bel:...... hahaha! Hij wist het Engelse woord voor caravan niet en dacht dus laat ik maar camping gebruiken! Heerlijk! hahahah wat een grol!

Verder alles goed hier. Heerlijk weer nu, lekker zonnetje, alleen koud windje..Maar dat geeft niet.. Je kunt hier ook heerlijk wandelen! Lekker langs de rivier naar 't fjord met de hond.. lekker rustig!

Oh en ik heb nu net ontdekt dat foto's erop zetten misschien wel gaat lukken..dat ga ik maandag wel ff proberen..

Ohwja Pouwer: de bank mag je op komen halen!:P Denk niet dattie in m'n cinquecento past, haha! Gaaf man dat je naar Utrecht gaat! Wel een verassing!

Voor de rest heb ik geen spullen meer in de aanbieding.. helaas mensen:P Ook geen camping;) haha

Nou groetjes uit Noorwegen,
Helsing fra Norge!

Henk

  • 20 Juli 2007 - 14:08

    Jorieke:

    Hey Henk!
    Bedankt voor je leuke kaart! Ik ben helaas niet aan het oppassen in de huizen, vanwege het vakantiewerk. Maar als ik nu nog een weekje doorwerk heb ik het geld voor mn rijbewijs bij elkaar gespaart! Volgende week moet ik zelfs een dag van mn baas overnemen, maar ik heb nog nooit op die afdeling gestaan (help!). Komt vast wel goed ;)
    Heb je nog leuke dingen in het vooruitzicht voor deze week? Hoe is het eten daar eigenlijk? Heb je ook al een keertje gezwommen in het kattengat daar?(zo heet die zee toch...?)
    Groetjes, Jorieke

  • 20 Juli 2007 - 18:14

    Miep :

    Heej lief,

    Leuk om al je plee avonturen te lezen! Ik moest vanochtendvroeg ook naar wc en ik denk dat ik weet wat je bedoelt...;)
    Onze playback is goed gegaan, we hebben samen met Christina K3 gedaan, keileuk!:)

    Liefs,
    Miep


  • 21 Juli 2007 - 08:52

    Geb:

    Ha die Henk!
    I will buy camping, nou ga jij ff gauw een dictionary buyen.. haha. Maarre succes daar nog!

  • 21 Juli 2007 - 11:35

    Mams:

    Nou Henk fijn dat baasje spelen goed is verlopen,was er ook niet bang voor dat het je niet zou lukken.
    Wel leuk dat de hond op de camping bleef,had je toch nog iemand om voor te zorgen.mooie kaart trouwens,ziet er echt prachtig uit daar,maar ben wel benieuwd naar de foto's die je zelf maakt.
    Hoop dat je ze snel kan plaatsen.
    nog een week en dan krijg je bezoek, hoop dat jullie een leuke week hebben daar en je ze mooie dingen kunt laten zien.

    Veel plezier nog,en bel je snel weer.
    Liefs en een dikke knuffel van mams.
    en de groetjes van Marieke.

  • 21 Juli 2007 - 20:23

    Bert En Erna:

    Nog steeds goed naar je zin ondanks alle regen ,hopen dat het weer nu beter is. Je bent nu weer baas-af... even wennen zeker...
    Veel (lees)plezier! Heb je wel boeken genoeg bij je?!
    groetjes van ons allen

  • 21 Juli 2007 - 20:48

    Rina:

    hee henk klinkt allemaal leuk,op de plee avonturen na,zo maak je nog een iets mee hihihihi.nog 2 weken en dan kom je al weer naar huis wat gaat het toch snel,en dan heb ik vakantie heeeerlijk.nog heel veel plezier en gr van de slagerij hoogvliet

  • 22 Juli 2007 - 12:26

    Marianne:

    hi henk!

    leuke pleeverhalen heb je hoor! misschien stond de bril wel omhoog omdat er een vrouw+plastuit was geweest?? ook een optie.... leuk dat ik de bank mag hebben, wel handig kan iedereen komen logeren!

    als ik terug ben van vakantie spreek ik je wel weer,

    x mjan

  • 23 Juli 2007 - 10:41

    Nienke:

    ha die henk!

    wat een verhalen weer! leuk hoor ;) zo maak je nog eens wat mee op een camping...
    veel plezier!

    liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Op 1 juli is het zover! Dan vertrek ik voor 5 weken naar Noorwegen om daar op een camping te gaan werken. Ik ga werken op Stordal Camping in Stordal. De camping ligt aan het Storfjord en in de omgeving van Ålesund, Molde, Runde en Geiranger. Ik heb ruim 3 maanden vakantie en om nou die tijd in Nederland te vermaken was me iets te lang. Daarom heb ik ervoor gekozen om naar Noorwegen te gaan. Even lekker de rust.. en weg van alles! Toch zal ik jullie allemaal wel missen.. ach, die 5 weken zijn zo voorbij;) Groetjes Henk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 8390

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: