Geiranger was echt mooi! - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu Geiranger was echt mooi! - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Geiranger was echt mooi!

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

25 Juli 2007 | Noorwegen, Stordal

Heihei allemaal!
Hier weer een berichtje uit Noorwegen. Gister met de bus naar Geiranger geweest.. Om 9.30 uur met de bus uit Stordal en om 11.15 was ik in Geiranger.. Erg mooi.. wat rondgelopen,foto's gemaakt en souvenirs gekocht. Toen met een boot over het Geirangerfjord gevaren, langs de " Zeven Gezusters" (De zeven watervallen), en toen aangekomen in Hellesylt.. Toen vanaf Hellesylt weer terug met de boot naar Geiranger.. Erg mooie tocht! Nou toen nog wat patatjes en ijs gegeten in Geiranger en toen op de bus gaan wachten.. Nou ik was de enige in de bus.. En toen vroeg de buschauffeur oftie boven even moest stoppen.. bij het uitzichtpunt.. dan kon ik even 5 minuten foto's maken.. haha! Dus ik zei nou prima..maar toen we helemaal bovenin waren zat daar net een wolk voor.. dus echt veel zag je niet.. maargoed ik vond het wel erg grappig dat ie dat vroeg.. dat kan hier allemaal gewoon! Mensen kennen hier ook geen haast en stress.. Mañana Mañana hebben ze hier uitgevonden! Bij de snackbar sta je gerust 30 minuten te wachten.. en niemand die dat erg vind.. behalve de buitenlanders haha! Als je hier ook een afspraak maakt voor iets en je zegt: kom je donderdag? Dan zegt een Noor altijd.. OK donderdag, kanskje.. (kanskje = misschien)..
Verder heb ik het hier nog erg naar m'n zin! Vandaag valt het weer alleen tegen.. Erg veel regen.. en hele lage bewolking.. dat is hier ook zo apart.. wolken zitten soms maar 5 meter boven je..En zondag zijn Marieke en Alies hier alweer! De tijd gaat nu echt snel!

Bij "foto's" staat trouwens 1 foto van Geiranger..

Nou de groetjes allemaal!
Helsing fra Norge,
Henk!

  • 25 Juli 2007 - 11:28

    Marieke:

    ik heb al heel veel zin in zondag!

    xxx

  • 25 Juli 2007 - 12:05

    Dinie:

    Ha die Henk,

    Mag ik ook mee zondag.... Wat heb je toch een mooi plekje uitgezocht! Staat nu ook op m'n verlanglijstje!
    Groetjes

  • 25 Juli 2007 - 12:45

    Marianne:

    En ik ook, mag ik ook mee!! Ziet er echt super gaaf uit! Echt hele mooie foto's!
    Veel plezier volgende week met de meiden op bezoek!
    Geniet er lekker van!
    Groetjes, Marianne

  • 25 Juli 2007 - 14:06

    Jorieke:

    Zou ik nog in de handbagage van Marieke of Alies passen?? Ik ben echt benieuwd met wat voor 'live' verhalen terug komt!
    In ieder geval nog even lekker genieten die 1,5 week, de tijd gaat snel hè ;-)
    groetjes!

  • 25 Juli 2007 - 17:08

    Angela:

    Ha henk! Leuk dat je er foto's op hebt gezet, ziet er goed uit!! Ik geloof dat ik nu ook nog wel eens een keer naar Noorwegen wil;) Ik ga je btw nog ff mailen over Nijmegen, introductie enzo :)
    bye!!

  • 25 Juli 2007 - 19:25

    Alies:

    Heey Henkie!!!!!

    Heb al erg veel zin in zondag. Heb de muggenspray al in huis gehaald en een heleboel fotorolletjes (ja ik heb nog een ouderwetse). heb nu eindelijk vakantie dus ga je site en alle foto's en google earth is ff afspeuren. We bellen nog even over de bus he? tot snel!

    Liefs Alies

  • 25 Juli 2007 - 19:41

    Alies:

    he lekker ding

    nou ik heb al je verhalen gelezen en het klinkt heel gaaf allemaal. wel stoer dat je gewoon alleen op pad gaat naar die plaatsen. jij kunt ons volgende week dus wel wat vertellen over waar en hoe we ergens heen kunnen gaan. En wat ziet het er allemaal mooi uit! ook op google earth, echt fantastisch! heb er al helemaal zin in!

    greetz Alies

  • 26 Juli 2007 - 16:32

    Nienke:


    ha die henk,

    soms ben ik wel een beetje jaloers hoor, met al die verhalen van jou ;) het is in NL toch ietsje saaier he :) veel plezier!!!

    liefs Nienke

  • 27 Juli 2007 - 10:05

    Schone Pa:

    Ha, die Henk,
    hoe bruin kom jij terug uit dat Noorwegen, jongen? Potverdrie, zitten wij hier tegen die grijze luchten aan te loeren (de vissen zwemmen door de tuin heen)en jij in dat 'kouwe' Noorwegen hebt het mooiste weer dat er te vinden is. Herkennen we je nog wel als je weer terugkomt? Hoewel, kom je nog wel terug? Dat Stordal lijkt zo langzamerhand op het Walhalla. Tripje naar Geiranger was top, zo te lezen. Ben benieuwd naar de foto's, want het was toch niet altijd bewolkt denk ik. Als je hier aan een buschauffeur vraagt of 'ie even stopt bij een uitzichtspunt, rijden ze je helemaal naar Duitsland, want hier is geen uitzichtspunt te vinden. Of ze denken dat je hun bus wilt kapen! Jij al weer zo lang in dat Noorden, wij vanaf zondag naar het Zuiden. Veel plezier wanneer de familie komt en nog een fijn verblijf toegewenst.
    De groeten van de Klaverhof.

    Helsing fra Kesteru!!

  • 27 Juli 2007 - 13:26

    Olga And Dima:

    Hello Henk! The photos are fantastic beautiful!!! Have a nice weekend, greetings from Minsk, Olga, Dima and Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Op 1 juli is het zover! Dan vertrek ik voor 5 weken naar Noorwegen om daar op een camping te gaan werken. Ik ga werken op Stordal Camping in Stordal. De camping ligt aan het Storfjord en in de omgeving van Ålesund, Molde, Runde en Geiranger. Ik heb ruim 3 maanden vakantie en om nou die tijd in Nederland te vermaken was me iets te lang. Daarom heb ik ervoor gekozen om naar Noorwegen te gaan. Even lekker de rust.. en weg van alles! Toch zal ik jullie allemaal wel missen.. ach, die 5 weken zijn zo voorbij;) Groetjes Henk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 8391

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: