Beroemd in Noorwegen!:P - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu Beroemd in Noorwegen!:P - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Beroemd in Noorwegen!:P

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 Juli 2007 | Noorwegen, Stordal

Heihei allemaal!

Allereerst wil ik ff vermelden dat ik zelfs hier al in de krant heb gestaan! Jaja! We werden op de camping geinterviewd door een Noorse krant "Storfjorden". En toen stonden we afgelopen woensdag in de krant met een grote foto erbij van ons 2 met de hond voor de camping! haha geweldig toch! Heb het krantje natuurlijk ook even gekocht..

Verder gaat alles goed hier. Nog 1 nachtje slapen en dan sta ik er 3 daagjes alleen voor.. Maar dat gaat goed komen. Ik spreek ook al wel aardig wat woorden (en zinnen) Noors! haha.. Tellen kan ik al.. (niet alleen tot tien:P), telefoon gaat ook goed, af en toe ff vragen Snakke du engelsk? En sommigen zeggen dan heel simpel, Ja, en gaan weer verder in het Noors.. Ja denk ik dan.. heel snel van begrip! haha! Ook heb ik net al in 't Noors bij de bank gevraagd: Kan jeg (zeg jij) brucke intranet? En dat mocht.. ze kennen mn gezicht al..en ik mag de computer gewoon gebruiken.. gelukkig!

We hadden ook weer Nederlanders op de camping, het waren de Noorse lerares en haar man,die Jenny Noors had geleerd in Nederland. Zaterdag ook erg lekker weer gehad, lekker zonnetje.. en niet zo klam als in Nederland..Nou gister was ook een mooie dag natuurlijk, want toen hadden Michelle en ik 2 jaar! Nog aan de telefoon gehad! Maar het was daar niet alles zo te horen.. eigenaren hebben ruzie..

Gister hebben we ook erg veel gegeten.. we begonnen met kaiserbroodjes.. om 12 uur knackebrØd met aardbeien, en een uur later weer knackebrØd met aardbeien..een uur later soepie.. toen werd t ff druk in de kiosk en 's avonds lekker patatjes en landgang gegeten (Noors gevuld stokbrood). En als toetje een giga bak met softijs met aardbeien! Echt lekker!!! Ook hadden we van wat Noren krab gekregen om te proeven.. die moesten we dan met de hamer openslaan.. Dus ik met die hamer, krab open.. en wij tegelijk proeven..GATVER! rennend naar de wasbak en gelijk spoelen met water.. wat was dat vies! Jakkie bah!

Verder heb ik het hier nog steeds erg naar m'n zin! Vermaak me goed! Af en toe lekker langs 't water lopen.. ook zie je af en toe bruinvissen in het fjord.. en dan hoor je ineens pfff uit het water en spuit het wat.. Grappig!

Nou dit was het nieuws weer voor vandaag.. Vrijdag komt er weer een nieuw avontuur:P


Helsing,
Henk

  • 16 Juli 2007 - 11:11

    Dinie:

    Hee Henk, leuk om te lezen hoe het gaat, jammer dat Michelle het minder heeft getroffen... Kijk uit naar je volgende bericht! Groetjes ook van Dick Anniek en Lotte

  • 16 Juli 2007 - 11:23

    Olga And Dima:

    Hello Henk!
    It looks like you become famous in Norway!:))(newspapers is the first step:) Congratulations on two years with your girlfriend. Its so difficult to read your Dutch with the translator (the same as you would wrote it in Norwegian:)) We wish you to have nice days during your further stay there. Greetings from Minsk, Olga, Dima and Anna.

  • 16 Juli 2007 - 11:43

    Miep En Wil:

    Heihei baas :P,

    Vreetzak die je der bent :P Wij eten vandaag voor de vijfde keer deze week patat (zelfs ik, Michelle, vind dat nu niet zo lekker meer ;)).
    Straks kun je niet meer normaal over straat lopen daar, willen ze allemaal een handtekening en met je op de foto :P

    Veel succes met je eigen camping deze week ;):P Gaat zeker weten goed komen, vooral nu je al meer Noors spreekt dan wij Frans :P

    Liefs van ons

    Ohwjah, je moet alles een keer geprobeerd hebben hè, doen wij hier ook :)

  • 16 Juli 2007 - 13:43

    Jorieke:

    Heb je de krabben wel eerst gekookt? Als het goed is smaken ze dan wat lekkerder ;-)
    Gefeliciteerd met je 2 jaar!! Oh wat mis ik de taart die we eerst maandelijks aten ;-) Maar goed, Succes aankomende 3 dagen, gaat vast goed komen!
    Groetjes, Jorieke

  • 16 Juli 2007 - 15:03

    Marissa:

    Hey,

    Hoe zijn (waren) je dagen voor boss spelen? Ging het goed :)
    Maar leuk dat er zoveel te doen is, vooral de plees boenen. Heb je zo'n mooie pleeborstel daarvoor?
    Maar hier is alles goed, OOstenrijk was erg leuk.

    Veel lief en knuffels marissa

  • 16 Juli 2007 - 20:25

    Bert En Erna:

    Hoi Henk,
    Net in Noorwegen en je haalt de krant al!
    Wouw! We volgen je verhalen met belangstelling.Benieuwd hoe het gegaan is in je eentje....
    liefs van ons allen

  • 17 Juli 2007 - 10:46

    Geb:

    Ha die henk,
    Prachtig, al je verhalen, die krab zit geen vlees an, behalve aan de poten(scharen) schijnt.. En als ze niet te pruimen zijn laat je ze opzetten voor op de kanarie, ben je hier ook de schrik van veenendaal. veel plezier daar nog, en wen aan dat boss gevoel he? Voor je t weet noemen ze je hugo!
    gr geb

  • 19 Juli 2007 - 18:42

    Marianne:

    wauw! ehct geweldige verhalen, zo maak je nog eens wat mee...haha ik ga zo dinsdag op vakantie naar Engeland, en ben ingeloot! ik ga dus lekker in utrecht wonen, heb al een tafel (als bureau) gekocht, doe jij je bank nog weg? (interesse!) kun je komen logeren als je een keerjte naar utrecht komt:)

    nou, heel veel plezier daar, doe de groeten aan de noorse mensen aan de telefoon... ik spreek je wel weer als je terug komt...

    liefs marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Op 1 juli is het zover! Dan vertrek ik voor 5 weken naar Noorwegen om daar op een camping te gaan werken. Ik ga werken op Stordal Camping in Stordal. De camping ligt aan het Storfjord en in de omgeving van Ålesund, Molde, Runde en Geiranger. Ik heb ruim 3 maanden vakantie en om nou die tijd in Nederland te vermaken was me iets te lang. Daarom heb ik ervoor gekozen om naar Noorwegen te gaan. Even lekker de rust.. en weg van alles! Toch zal ik jullie allemaal wel missen.. ach, die 5 weken zijn zo voorbij;) Groetjes Henk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 8391

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: