Bericht fra Norge - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu Bericht fra Norge - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Bericht fra Norge

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

13 Juli 2007 | Noorwegen, Stordal

Heihei!

Hier weer een berichtje uit Noorwegen. Ik probeer elke maandag en vrijdag op de computer te gaan bij de bank. Ik mag alweer bankieren nu:P
Het was niet echt een drukke week hier in Noorwegen.. de vakanties van alle bedrijven hier zijn begonnen dus 't is wat rustiger. Op de camping is het wel druk. In de kiosk met eten, drinken en ijs kan het drukker, maar de plekken gaan goed. We hebben elke dag alle 8 hutten vol en ook elke dag weer nieuwe tenten en campers. Gister stond ik weer ff alleen en toen kwamen Fransen met 8 tenten, 16 man, en nog een paar voor ijs, hamburger menu's en ook nog eens 3 hutten en een camper.. toen had ik 't even druk druk druk, maar dat is ook lekker, kom je er gelijk goed in!
Vanaf dinsdag sta ik 3 dagen alleen op de camping, dan ben ik the boss:P Dan is Jenny namelijk 3daagjes naar Nederland, ff naar dr gezin..Dus dat wordt spannend!

Ohwja over alle leuke pleegrappen:P Het scheelt dat je om 7 uur nog niet zo wakker ben.. ik rol mn bed uit en ga gewoon in mn pyama en afro kapsel schoonmaken..niemand die je kent hahah! En de Noren houden nogal van uitslapen.. dus die zie je niet zo vroeg.. alleen de mensen die vissen. Vreemde mensen trouwens die Noren..met feestjes zijn ze allemaal dronken, en weten ze niet met wie ze 's ochtends wakker worden.. dat is hier dus heel normaal. En als ze gaan eten, dan eten ze.. als de man klaar is gaat ie vast in de auto zitten.. en wachten tot vrouw en kinders klaar zijn.. Erg vreemd! Ze hebben hier wel lekkere vis trouwens. Heb al koolvis en zalm gegeten..vanavond weer koolvis.. Er komen hier ook mensen van heel de wereld! Dit weekend is hier een motorevenement, de Venture 2007, dus nu zijn er honderden Harleys etc. hier in Stordal..Je spreekt hier dus alles.. Engels, Frans, Duits, Nederlands en paar woordjes Noors.. handig voor het "socialisen" op de camping hè:P Het gras maaien is ook erg leuk! Lekker op dat karretje scheuren.. en dan in 3 uur heb je dat hele veld gedaan.. Denk dat ik maar boer wordt:P Lekker de hele dag op je trakkertje.. heerlijk!:P haha!

Ik ben deze week ook nog op stap geweest..Ik woensdag een dagje naar Alesund geweest. Alesund ligt aan de oceaan en is in 1904 totaal afgefikt.. en is toen weer opnieuw opgebouwd in Art Nouveu en Jugendstil. Erg leuk om te zien! Om 9.15 met de bus naar Alesund en was daar om 10.30 uur. Het was nogal bewolkt en regende.. Dus ik een paraplu kopen.. Nu komt het: Ik loop naar buiten..doe dat rotding open.. die me 69 kronen koste (10 euro), en dat ding klapt meteen kapot.. maargoed.. ik kon er nog onder lopen en bleef nog beetje droog. Vervolgens ik naar het uitzichtpunt op de berg.. 418 trappen naar boven..kom ik boven aan.. helemaal bezweet (en een kapotte paraplu)..is er geen uitzicht..want ik zat midden in een wolk!Heerlijk dus.. ik weer naar beneden..Toen door centrum gelopen en langs de kades..Wat winkels bekeken en wat dingen gekocht.. En toen was het half 2 en ik dacht nou de bewolking is weg en 't is droog: laat ik toch nog eens naar boven gaan.. weer 418 trappen op.. weer bezweet.. MAAR! Dit keer MET uitzich.. was erg mooi! Toen weer naar beneden en richting het cruiseship gelopen (die stak boven alle gebouwen uit) want daar was mijn bushalte.. Was ook nog leuk.. van dat giga dure cruiseship kwamen al die mensen..allemaal met dure Burbery parapluutjes die ze kregen met de naam van de cruise erop.. dus jekon iedereen zien lopen die van dat schip kwam..bijna iedereen was daarvan.. kom ik aan met mn kapotte zwarte parapluutje waarvan de ijzertjes omhoog en naar beneden staken.. haha! Ben echt voor 't geluk geboren:P..
Nou mn bus had ik gehaald en ben ook weer veilig op de camping aangekomen!
Wat hier ook heerlijk is, is dat ik hier nooit mn sleutels kwijt ben of vergeet.. die gebruiken ze hier namelijk niet! Heerlijk!:P al zeg ik 't zelf.. Fietsen, Auto's, Huizen.. niks gaat hier op slot.. Zelfs dure Mercedessen met TomTom op het raam.. laten ze gewoon open staan.. Grappig!

Ohwja en ook leuk dat Alies en Marieke mn laatste week hier komen. Van 29 juli tot 5 augustus! En Angela: gefeliciteerd met het inloten! En Jantine: hoe was de IVA en wat ga je nou volgend jaar doen?
En dat was het wel zo'n beetje..

Nou Helsing fra Norge! (Groetjes uit Noorwegen) en Ha de bra! (Tot ziens het ga je goed!)

Henk

• 13 Juli 2007 - 17:14

Miep En Wil:

Heeej!

Leuk om allemaal te lezen... is schrijver niks voor je :P Je maakt wat dingen mee zeg, maar wij kunnen er ook wat van (vertel ik thuis of via tel wel).
    Hier is het vandaag de eerste lekkere dag, en meteen maar fanatiek gedaan... een kanotocht van vier uur!!! Vanavond lekker uitpuffen bij de bbq (tweede keer deze week).
    Ohwjah, we hebben eindelijk de short aangehad vandaag (voor de duidelijkheid, een korte broek is in het belgisch een short;))
    Verder gaat het met de aanleg van ons belgisch woordenboek ook goed door onze lieve smurfbazen! haha

Liefs van ons en dikke zoen van mij!

• 13 Juli 2007 - 20:45

Schone Pa:

Ha die Henk,
    leuk verhaal, je hebt mooie dingen meegemaakt. Tenminste zolang je een hand voor ogen ziet. Klinkt wel een beetje als een droomvakantiebaantje. Fijn te lezen dat het zo goed gaat. Voor ons nog een weekje en dan is er ook vakantie. Weer begint hier op te knappen, dit weekend ongeveer 25 tot 30 graden (boven nul) Kan eindelijk die korte broek uit de kast. Wens je een goede week toe en veel succes met 'boss' spelen. Behoorlijke verantwoordelijkheid, jongen!
    Groeten van Peter.

• 14 Juli 2007 - 20:44

Bert En Erna:

Hoi Henk,
    Fijn te lezen, dat het goed met je gaat en dat je heel erg geniet! Wij genieten van jouw verhalen.Leuk, dat Alies en Marieke je komen opzoeken!
    Tot ziens groetjes van ons allen

• 16 Juli 2007 - 08:54

Merel:

Hey Henk, jij bent dus echt serieus aant werk! hoop dat je een hele gave tijd gaat hebben! maar als k die verhalen zo lees gaat dat vast lukken! kusz Merel

• 16 Juli 2007 - 09:02

'spierbundel ;)':

Heey lieve Henk,

Superleuk om je verhalen te lezen!Tgaat zo te horen allemaal lekker, mooizo :)!Kom je uberhaupt nog wel terug of niet hahah. Nou het mooie weer is hier n tegenvaller (natuurlijk) bewolkt, benauwd en plakkerig. Nou heel veel plezier en succes nog en we spreken elkaar weer!

xxx Geek