Eerste week voorbij! - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu Eerste week voorbij! - Reisverslag uit Stordal, Noorwegen van Henk Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Eerste week voorbij!

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 Juli 2007 | Noorwegen, Stordal

Nou hei hei allemaal! Hier dan eindelijk mijn eerste bericht.. Overal gevraagd, maar kon nergens.. nu zit ik bij de bank.. een uur internetbankieren:P

Mijn reis verliep niet echt lekker. Om 6 uur stond ik al bij de douane in de rij, en om 7 uur ging mijn vlucht naar Oslo, om 7.10 stond ik nog in die rij.. de mensen hadden namelijk 3 uur gewerkt en moesten nu echt even pauze houden! Echt belachelijk!Dus ik miste mijn vlucht.. en moest vanaf Gate D84 weer teruglopen en regelen bij de servicebalie voor de volgende vlucht naar Oslo.. die ging om 9.35.. Dat kon misschien.. stond op de wachtlijst, met nog 13 anderen.. Uiteindelijk kwamend aar een paar mensen niet opdagen, en kon ik en de anderen dus mee! Helaas.. ik wilde toen echt terug.. Na 1.5 uur was ik in Oslo en had al 45 minuten staan wachten op mn koffer.. maar nee.. Toen werd ik omgeroepen(moeilijke naam he:P) EN bleek dat mn koffer nog in Amsterdam was gebleven..die zou dan binnen 2 dagen bij de camping bezorgd worden, keurig! Toen moest ik rennen om de volgende vlucht te halen.. en die haalde ik nog! Ik was om 14.00 in Alesund. Daar stond Jenny al te wachten.. was er snel weg zonder koffer!

Na 1.15 uur rijden waren we bij de camping. De omgeving is echt schitterend! Overal water, bergen, bos en ruimte! Ik was meteen weer vrolijk!

Nou deze week heb ik dus al gewerkt op de camping. We werken om en om 's ochtends. Dan begin je om 7.00 uur met de toiletten en douches schoonmaken. Dan vaak ontbijten en rustig aan doen. Dan ga ik douchen en opfrissen. En 's middags begint het werk in de kiosk zo'n beetje.. Tussen de middag komen mensen eten. Of ijs en soft ijs halen. En 's avonds laat halen veel Noren nog een snack.. we zijn tot 22 uur open. Met mooi weer is het lekker druk.. Maar het is niet zo dat je de hele dag bezig bent. Je zit soms ook gewoon een uur op het terras zonder klanten.. Lekker lezen.. We hebben de hele week heerlijk weer gehad. Blauwe lucht, zon en rond de 30 graden.. En lekker regen in Holland! En sommigen mij uitlachen dat ik naar het koude hoge noorden ga:P Maargoed vanaf gisteravond regent het hier nu ook.. helaas.. maar dat drukt de stemming niet! De bewolking is erg laag, ziet er best vreemd uit.

Ik heb ook al wat dingen bezocht hier! Vrijdag ben ik met Andre en Moniek een dagje weggeweest. Dat zijn Nederlanders die Jenny via via kennen en die vroegen of ik mee wilde een dagje. EN ik kreeg vrij van Jenny.We gingen om 9 uur weg en kwamen ook om 9 uur weer thuis.. een lange dag dus, maar veel gezien! We zijn via Vestnes met bootje naar Molde geweest, echt schitterend! Toen naar de Atlantershavsveien (mooiste snelweg ter wereld)over allemaal eilanden. En vanaf daar door richting Kristiansund, weer met de boot. Toen door naar Kvernes, naar een Stavkirke. EN vanaf daar weer naar beneden, via Andalsnes naar de Trollstigen. Dat was ook schitterend. Dat is een beroemde weg in de bergen met allemaal haarspeldbochten kriskras doormekaar..onder watervallen door etc. Erg mooi! EN toen weer terug naar de camping.

De camping is ook erg leuk! Naast de camping loopt een rivier, en die komt uit in de fjord. We kijken ook uit op de fjord, erg mooi! Heb er ook al in gezwommen met wat mensen van de camping.. BRRRR KOUD! Het water is hier maar 10 tot 14 graden!! Maar heb het overleeft, erg fris maar toch!

De mensen zijn ook erg vriendelijk! De vaste gasten kennen me ook al en zeggen altijd vrolijk gedag. En als ze rustig praten is het Noors wel te verstaan.. alleen spreken totaal niet!:P haha! Ik kan al wel tellen en gedag zeggen hoor:P

Nou dit was het zo ongeveer.. Vergeet natuurlijk de helft te vertellen.. Maar dat komt wel weer. Ik hoop dat ik deze week weer hier een half uur mag bankieren:P

Ohwja wat grappig is hier: een droogtrommel noemen ze hier tØrkentrommel (spreek uit als turkentrommel hahahaha!) Mensen vragen muntjes voor de turkentrommel:P

Ohwja, mn koffer werd de volgende ochtend met de taxi gebracht! Netjes he! Kunnen ze in Nederland nog wat van leren!

Nou ha de bra fra Norge!

Henk

  • 09 Juli 2007 - 13:48

    Renata:

    hey Henk,
    wat een geweldig verhaal om te lezen, ben eigenlijk wel heel erg jaloers op je ! ;o)

    Wat een gedoe zeg al op de eerste dag.je vlucht gemist koffers kwijt...maar ja,gelukkig ben je toch goed aangekomen !

    Ik hoop dat je het super naar je zin hebt en dat je natuurlijk zo af en toe ons wel op de hoogte houdt...;o)

    Heel veel plezier nog en geniet er lekker van !
    Groetjes van Marcel & Renata

  • 09 Juli 2007 - 15:23

    Mirella:

    Heey Henk! Jeetje, wat een gedoe zeg. Maar gelukkig ben je veilig en wel aangekomen. Ik lees dat je het erg naar je zin hebt! Ik hoop dat dat de komende weken zo blijft. Heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!!

    xxx Mirella

  • 09 Juli 2007 - 16:03

    Ruben:

    Tja Henk, iedereen zou je uit die rij van wachtenden pikken, je ziet er namelijk ook zo verdacht uit;) Goed dat je het naar je zin hebt! En ook leuk dat je ons op de hoogte houdt! Hopelijk gebeurd er binnenkort dan weer wat spannends, dan smullen we hier wat lekkerder!

  • 09 Juli 2007 - 16:18

    Marianne:

    whaaaa klinkt gaaf! vooral die turkentrommel...whieehiee! heel veel plezier daar... komt wel goed denk ik, je hebt al veel mooie dingen gezien...

    xxx

  • 09 Juli 2007 - 18:32

    Miep En Wil:

    Bonjour henkiej,

    Wij kunnen met je meepraten vanuit dit overstroomde durp in La France! Ze verwachten dat het nog tot 26 juli duurt voordat er een straaltje zon om de hoek komt kijken...;)

    De eerste dag animatie begon rustig, erg rustig. We hadden vier (Nederlandse) kinderen waarmee we leuke spelletjes gedaan hebben!

    We vinden het superleuk om te lezen en nog veel plezier daar!

    Liefs van ons

  • 09 Juli 2007 - 19:32

    Angela:

    Hee henk!
    Leuk dat je eindelijk een berichtje vanuit Noorwegen hebt kunnen plaatsen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. en echt vet dat je naast het werken nog zoveel van het land kan zien! Volgens mij wel 1 groot avontuur wat jij allemaal meemaakt :P

  • 09 Juli 2007 - 19:35

    Schone Pa:

    Heya Henkie, zo te lezen bevalt het erg goed in Norvege. Ziet er goed uit allemaal, alleen .... wc's cleanen om 07.00 uur 's morgens. Dat doet ie anders nooit. Leuk dat je ook wat van de omgeving ziet. Wil je nog wel terug naar dat natuurarme Nederland? In ieder geval een goede week toegewenst en de groeten uit Kesteren.
    Peter.

  • 09 Juli 2007 - 19:37

    Boschloo:

    Hey Henk,
    leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Maar 7.00 vind ik wel heel vroeg :P.

    Kus Boschloo

  • 09 Juli 2007 - 20:13

    Bert En Erna:

    Hoi Henk,
    Eindelijk kunnen we je belevenissen lezen. Super zeg!!! Geniet er maar van... Vooral van die dagjes uit!
    Liefs.

  • 09 Juli 2007 - 22:07

    Geb:

    Ha henkie!
    Naar je zin dus! mooi man! en je Noors wordt weer opgekrikt.. Maak lekker veel foto's (heb je vast nog geen tijd voor gehad..)kunnen we thuis straks ook meegenieten. Nou veel plezier, werk ze nog ennuh tot bankieren dan maar he?
    gr geb

  • 09 Juli 2007 - 22:51

    Pia En Gerard:

    alles goed begrijpen we.....alleen dat W.C.'s schoonmaken....vertel dat maar niet aan je vriendin....dan moet je het later ook thuis doen....."very domesticated"
    Verder nog veel plezier en tot je volgende bericht

    Tot schrijfs,


  • 10 Juli 2007 - 07:11

    Olga And Dima:

    Hello Henk!!! As far as we could read from your text in Dutch (with the help of translator of course), we understood that you had problems before you came to Norway. Pity for you, but nice to hear that it's not only in Belarus like that :) And now you have so beautiful nature around you!!! Success at work, good weather and nice days!!! Greetings from rainy:( Minsk, Olga, Dima and Anja.

  • 10 Juli 2007 - 09:04

    Hanne:

    Henkiej!

    Klinkt relaxed man! Goed voor elkaar! Gelukkig alles goed gekomen uiteindelijk!

    Geniet ervan! en heel veel plezier! Tot je volgende verhaal! Leve het internetbankieren!

    Liefs Hanne

  • 11 Juli 2007 - 11:19

    Alies:

    Heey kleine neef,

    Ow ow wat klinkt dat allemaal gaaf zeg. Ik heb er ook wat plaatjes van opgezocht op google, echt sprookjesachtig mooi.
    Ik zou zo zeggen; ga vooral door met plees schoonmaken, altijd handig als je dat goed kan ;)

    Tot gauw!

    xxx van de grootste nicht (YEAH that's me beeybeh)

  • 11 Juli 2007 - 13:11

    Rina:

    hee henk
    klinkt allemaal goed en leuk dat je nog wat van de omgeving ziet je heb het nog niet zo zwaar,om 7uur beginnen ben je wel gewendt hihihi nog veel plezier en maak maar veeeel fotos groetjes rina

  • 11 Juli 2007 - 15:05

    Marloes:

    Hey henky spanky!! kennen ze je bijnaam daar al?? haha Wel gaaf joh wat je daar allemaal meemaakt! en ziet of course!! wel veel foto's maken hea?? ben heel benieuwd!! njah...veel plezier nog en werkse ;) (zoals je het vertelt klinkt t niet egt als een drukke baan, maar meer een btje werken met lekker vakantie vieren!) haha njah...succes iig
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Op 1 juli is het zover! Dan vertrek ik voor 5 weken naar Noorwegen om daar op een camping te gaan werken. Ik ga werken op Stordal Camping in Stordal. De camping ligt aan het Storfjord en in de omgeving van Ålesund, Molde, Runde en Geiranger. Ik heb ruim 3 maanden vakantie en om nou die tijd in Nederland te vermaken was me iets te lang. Daarom heb ik ervoor gekozen om naar Noorwegen te gaan. Even lekker de rust.. en weg van alles! Toch zal ik jullie allemaal wel missen.. ach, die 5 weken zijn zo voorbij;) Groetjes Henk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 8406

Voorgaande reizen:

01 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: